Könyvjövő naprakészen: egy sikeres magyar tartalom innováció anatómiája

Üzleti angyal, befektetői invesztíció, ügyfélcsomagok, Jeremie beruházás… Megszoktuk, hogy ezek az ijesztő ökonómiai kifejezések inkább a gazdaság kemény szereplőire vonatkoznak, mint a kulturális ágazat, benne a könyvpiac résztvevőire. Van azonban olyan könyves cég, amelynek sikerült bekerülnie az informatikai körforgás nagytétű versenyébe. Az öt éve indult Publio Kiadó az élre tört, a szöveges tartalom disztribúció egyik vezető vállalkozásává vált. Könyvkereskedői portálja a Publioboox.

Hogyan és miképp történt? A Publio Kiadó az elmúlt időszak üzleti történéseiről táblázatos, szakszerű, tényalapú kalauzt jelentetett meg Alcser Norbert ügyvezető szerkesztésében. A “Szerzői könyvkiadás a Publio szemével” című kiadvány a Könyvfesztiválra jelent meg. A kötet nyomtatott változata a Könyvfesztiválon 500 Ft-os egységáron vásárolható meg a Kiadó standjánál. (D épület, D 14-es stand)

A  könyv részletesen bemutatja akiadó megalakulásának nehézségeit, az első botladozó lépéseket, a szükségszerű tulajdonos-váltásokat, majd a befektetői érdeklődőkkel folytatódó tárgyalásokat. A tőkeinjekció utolsó fázisáról így számol be a kötet:

A cég négy év alatt elérte, hogy saját fejlesztője, grafikusa, vevőszolgáltati munkatársa legyen. Külön ember foglalkozzon a marketinggel és PR-al. A hozzánk beérkező könyvek így magasabb minőségben és gyorsabban készülnek el. De itt nem állhatunk meg. A szerzői kiadás dübörög a világban, a könyvértékesítésben pedig vérfrissítésre van szükség. A zene és filmipar már messze jár az innovációt tekintve és az annyira lesajnált TV szolgáltatás is mintha magára találna. A könyviparnak kell egy hatalmas lökés, hogy fel tudjon zárkózni a három nagy szabadidő és kulturális szolgáltató mellé. A Publionak a Rukkolával együtt ez a célja. Négy év után megérkeztünk oda, hogy megkezdhetjük a cég nemzetközi terjeszkedését, bővítését…

A self-publishing nagy nyerteseiről is megemlékezik a kiadvány, magyar és angol nyelvterületen sikeres írók bemutatásával. Egy self-publishing író a pre-Facebook korból, a XVIII. századból is szerepet kap, bemutatva, hogyan szervezett országos, mondhatni birodalmi network-öt verseskönyve megismertetésére. Majd jön egy fordulat, talán pont úgy, mint a Publio esetében a Jeremie alap… Hirtelen minden megváltozik, aki nem ismert volt, azzá válik, az érdeklődés nem tartható határok között.

Érdekes lehet az olvasónak, hogy a könyv nem ködösít a pénzügyek vonatkozásában. Pontosan megadja, az első üzleti angyal befektető hozzájárulását, majd a nagyobb Jeremie invesztíció nagyságrendjét is. Ebből talán kikövetkezethető, hogy egy könyves vállalkozásnak milyen anyagi keretei lehetnek az informatika korában. A Publio nem tartozik a beszállítóinak, a szerzőknek, egyetlen közreműködőnek sem. Talán ez is különleges… sajnos.

Kiderül a kötetből: a Publio üzleti logikája nem az, hogy a torta újraosztására törekszik. Célja a torta megnagyobbítása. A könyv a történeti beszámoló mellett a jelenhez is szól. Olyan értelemben, hogy tanácsokat ad a kezdő self-publishing szerzőknek a könyvészeti alapfogalmakról. Olyanokról, mint szerzői jog, ISBN, megosztás alapú könyvmarketing, szerzői alkotó-írásszoftverek, e-könyv formátumok.

A könyv elérhetősége: http://publioboox.com/hu_HU/odavagunk-a-konyvpiacnak

A könyv adatai:

Alcser Norbert: Odavágunk a könyvpiacnak. Szerzői könyvkiadás a Publio szemével. Budapest, Publio, 2016. 142 old.

 

MINDEN VÉLEMÉNY SZÁMÍT!

Email cím (nem tesszük közzé) A kötelezően kitöltendő mezőket * karakterrel jelöljük

*

Christmas

HTML tags are not allowed.