Monthly Archives: január 2014

E-book siker-listák: a self-publishing nagy nyelvterületeket hódít meg

Az e-könyv kellendő árucikk, veszik és fogyasztják az orosz rónákon és az ausztrál sivatagban is. Erről meggyőződhetünk, ha megtekintjük a Bookwhirl adatait. Az érdekes a közlésben az, hogy nem csak amerikai és angol nyelvű országok kimutatásit ismerteti. Az infografika alapján

E-könyv szerzői kurzus – digitális irodalom, digitális hírnév

Írói ambícióid vannak? Nincs tapasztalatod írásaid megjelentetésében? Ebben segít téged ez a program. Megismertetjük veled az utat a prózai vagy verses szöveg létrehozásától a különböző szövegtechnikáktól, a marketingen keresztül írásaid elektronikus megjelentetésig. Az Inforum (Információs Társadalmi Érdekegyeztető Fórum) e-könyv szerző

Adatok az e-könyv olvasásról: a világ elmegy mellettünk? Nem, sőt…

Elektronikus textet vagy papíron nyújtózó betűsorokat olvasnak szívesebben a könyves érdeklődők? Ez a téma kimeríthetetlennek tűnik a médiumokban. A nyomtatott és digitális irodalom látszólagos ellentétpárja lázban tartja a kultúra-rovatokat. Nincs újságíró, aki ne hagyná ki az intést, ha e-könyvről ír:

Magyar író is e-könyvet szeretne!

Én kifejezetten támogatom a legális e-book formátumot, és igyekszem a lehető legalaposabban körbejárva, tudatosabban kezelni a kérdéskört – vallja Lakatos Levente többkönyves író egy informatikai portálnak adott nyilatkozatában. Elmondja: „ A legutóbbi, Bomlás című könyvem megjelenésével egy időben, kezembe vettem

Elektronikus fülszöveg – a Typotex könyv-innovációja

Az e-book tartalomra-koncentrált kulturális eszközrendszer. Egyedi művek, szöveg-sorozatok, text-gyűjtemények érhetők el irányított klikkeléssel. A könyvtér szabad, lehet nézelődni. Csakhogy az irdatlan választékból miképp lehet válogatni? Hogyan jut az olvasó érdeklődést keltő, olvasásra ingerlő információkhoz egy adott mű kapcsán? Az e-könyv

Könyvkiadás, de hogyan? A szerzők új utakat keresnek, köztük a self-publishing-et

Közzétették a legfrissebb könyvkiadási kutatási jelentést. A kiadási struktúrák életképességét vizsgálták. Az angol nyelvterületen végzett felmérésben közel tízezer (10. 000!) írót sikerült megszólítani. Az alapkérdés az volt: milyen könyvkiadói üzleti modellt szeretnének saját könyveik számára? A vizsgálódás projektneve: Writer’s Digest

E-book 2014: jóslatok és realitások a közeljövőre

Az évkezdet a próféciák ideje. A szaklapokban sorra jelennek meg a trendeket ismertető írások. Merre tart az e-book 2014-ben? – ezt a kérdést sokan felteszik. A következő írásban két meghatározó szaklap – Teleread, Digital Book World – elemzéseiből válogatunk. A

Sláger az e-könyv: a médiában, és a fogyasztóknál is

Írások sora foglalkozik az elektronikus könyvkultúrával ezen a hétvégén. Bőven akadt olvasnivalója a téma iránt érdeklődőnek. A Heti Világgazdaság általános körképet festett az e-book helyzetről. A nagyobb napilapok a Magyar Könyvkiadók és Könyvterjesztők Egyesülésének (MKKE) üzletmeneti értékelését tette közzé. Bőven

Hozzád, ki olvasod

Az írók ritkán szólítják meg közvetlenül az olvasót. A műnek kell beszélnie. Mégis, gyakoriak az olyan alkotói vallomások, himnuszok, amelyek az irodalom lelkesültjeit tisztelik meg. A szövegek fogyasztóit, célalanyait. Petri György egyik ilyen versét szeretném felidézni. Nemcsak azért, mert a